Ai o proprietate pe care dorești să o scoți la vânzare sau este deja promovata de ceva vreme însă cumpărătorii nu vin? Ți-am pregătit o listă de posibile greseli pe care ar trebui să le eviți pentru a reuși să realizezi o vânzare de succes:
• Documentele incomplete
Este esențial să te asiguri că toate documentele imobilului sunt corecte, că situația lui juridică este clară, astfel încât, atunci când vei avea un client interesat, să puteți ajunge în cel mai scurt timp în fața notarului pentru a încheia tranzacția.
• Prețul necorelat cu tipul de proprietate și starea acesteia
Stabilirea unui prețul corect, adaptat la piață, este unul dintre cele mai importante aspecte care determină dacă proprietatea ta se va vinde rapid sau, din contră, va rămâne listată pentru mult timp fără să fii contactat de potențiali cumpărători.
Află dacă în zona în care se află proprietatea au mai fost vândute recent proprietăți asemănătoare. Acesta ar fi cel mai bun indicator care îți va da prețul, deoarece discutăm despre o sumă cu care vânzătorul a fost mulțumit, iar cumpărătorul a fost de acord să o plătească, deci a considerat că aceea era valoarea reală a proprietății.
În cazul în care nu ai cum să obții astfel de informații, poți începe să te documentezi de pe site-urile imobiliare și caută imobile similare cu proprietatea ta.
Un mod mai simplu ar fi să aplelezi la serviciile unei agenții imobiliare. Specialiștii din cadrul agenției lucrează zilnic cu aceste date, știu care este prețul la care proprietățile se vând, dar și, de cele mai multe ori, cât timp a fost listat imobilul înainte de încheierea tranzacției.
• Promovarea ineficientă
Odată stabilit prețul, vei fi în etapa în care să decizi unde să îți promovezi proprietatea. Acum va fi nevoie să îți creezi conturi in portalurile de imobiliare și să listezi anunțul.
Acordă multă atenție modului în care scrii anunțul, oferă detaliile exacte despre proprietate, pune și accentul pe punctele ei forte. Gândește-te care ar putea fi profilul cumpărătorulului ideal si la nevoile lui.
Va fi nevoie să realizezi o serie de fotografii relevante sau chiar un video de prezentare, în care să pui proprietatea într-o lumină bună. Gândește-te la ce informații ți-ar plăcea ție însuți să găsești într-un anunț de acest gen astfel încât să te determine să contactezi proprietarul și chiar să mergi să vezi imobilul.
Listarea anunțului nu este suficientă, cu atât mai mult cu cât poate locuiești într-un oraș mare. Șansele ca anunțul tău să se piardă în mulțimea de alte listări sunt mari. Și din această perspectivă, pentru ca locuința ta să aibă parte de o promovare eficientă care se va încheia printr-o tranzacție, ai putea lua în calcul colaborarea cu o agenție imobiliară. Pe lângă listarea proprietății tale pe portalurile imobiliare, agenția are la îndemână și propriile comunități online unde se află deja persoane interesate de achiziții de proprietăți, dar și o bază de date proprie către care o poate promova. În plus, bugetele de promovare online ale agențiilor sunt semnificativ mai mari, dar și strategiile folosite sunt mai diverse.
Ține cont de faptul că o promovare ineficientă înseamnă timp și bani pentru tine. Poate fi vorba de luni sau chiar mai mult, perioadă în care piața poate trece prin anumite schimbări care să ducă poate chiar la situația în care să fii nevoit să îți vinzi proprietatea mai ieftin.
Dacă vei ține cont de aceste aspecte, ai șanse mari ca proprietatea ta să se vândă în intervalul de timp pe care ți l-ai propus, cu atât mai mult cu cât piața imobiliară este extrem de dinamică, existând cerere și ofertă.
• Scurtă radiografie a pieței imobiliare actuale
Te întrebi dacă este o perioadă bună pentru a-ți scoate proprietatea la vânzare? Iată câteva date care te vor ajuta să îți faci o imagine de ansamblu asupra ce se întâmplă pe piață.
Potrivit datelor ANCPI, doar în luna iunie 2022, au fost tranzacționate 10.616 imobile din București și 3495 imobile din județul Ilfov.
Piața imobiliară este, așadar, în continuare dinamică. După ce, în 2021, doar agențiile imobiliare RE/MAX au intermediat aproximativ 10.000 de tranzacții imobiliare în România, care au însumat peste 300 milioane de euro. Cele mai multe tranzacții intermediate au fost pe segmentul rezidențial (83%), urmat de terenuri (9%), comercial (4%), office (2%) și industrial (2%).
Îți dorim succes în vânzarea proprietății tale, iar dacă decizi să apelezi la serviciile unei agenții imobiliare, suntem aici pentru a te ajuta. Agenția RE/MAX Impact are o acoperire largă la nivelul Bucureștiului si județului Ilfov. Astfel încât, indiferent de zona în care se află proprietatea pe care o vinzi, vom avea un agent RE/MAX pentru tine.