Vânzarea unei proprietăți este un moment important pentru orice persoană pentru că implică atât sume substanțiale, cât și o serie de pași până la găsirea cumpărătorului ideal și la încheierea propriu-zisă a tranzacției.
Tocmai de aceea, este foarte important să îți alegi un partener de încredere care să te sprijine în tot acest proces. Identificarea agentului imobiliar potrivit pentru vânzarea proprietății tale poate fi un proces scurt și eficient dacă ții cont de o serie de aspecte pe care le vom aborda în continuare.
De ce aspecte să ții cont atunci când alegi agentul imobiliar:
• Asigura-te ca face parte dintr-o agenție cu brand puternic
Acest tip de agenție are deja un pool de potențiali cumpărători și este in mintea tuturor pentru cei care sunt în căutarea unei proprietăți. Dacă vei decide să lucrezi cu un brand puternic pe piață, proprietatea ta va fi listată în locul potrivit pentru a putea fi remarcată rapid de către cei interesați de astfel de achiziții.
O agenție aflată de o perioadă lungă de timp pe piață a câștigat deja încrederea cumpărătorilor, iar orice proprietate care va fi în baza ei de date va fi considerată că îndeplinește criteriile de calitate cu care agenția și-a obișnuit deja clienții.
• Caută recenzii sau testimoniale de la clienți care au beneficiat deja de serviciile lui
Ca în orice alt domeniu de activitate, feedback-ul lăsat de clienți unui business este o sinteză a calității serviciilor pe care compania respectivă le oferă. Cu o simplă căutare în mediul online, vei putea găsi astfel de păreri și îți vei putea face o idee despre ce înseamnă să colaborezi cu agentul respectiv.
În plus, poți întreba în cercul tău de cunoștințe despre experiența avută cu agentul respectiv, poate chiar vei fi surprins că unul dintre apropiații tăi a colaborat deja în trecut cu aceasta.
• Verifică prezența online a agentului
Pe lângă a vedea părerile clienților, mediul online poate fi o sursă bună de informare despre agenții imobiliari. Vei putea să vezi ce fel de proprietăți are listate pe site, cum sunt realizate descrierile imobilelor respective și cât de profesionist sunt promovate acestea. Investește agenția, de exemplu, în realizarea de fotografii sau videourile de calitate cu proprietățile pe care încearcă să le tranzacționeze? Cumpărătorii preferă cu siguranță anunțurile complete, cu imagini de calitate, care îi ajută din start să își facă o părere despre locuința de care sunt interesați.
De asemenea, probabil că în etapa în care te-ai documentat pentru a stabili prețul de vânzare al proprietății tale ai accesat diferite portaluri imobiliare unde ai analizat oferta de locuințe similare celei pe care intenționezi să o listezi. Cât de des te-ai întâlnit cu anunțuri postate de agentul respectiv? Cât de profesionist erau redactate? Ce fel de proprietăți promova? Apăreau pe prima pagină în categoriile respective? Toate aceste aspecte dovedesc profesionalismul agentului imobiliar respectiv.
• Află seriozitatea agentului cu care intenționezi să colaborezi
Încearcă să înțelegi mai mult despre afacerea respectivă, cine este agenția care il sustine, cine este proprietarul, aparține unui grup internațional sau național, care este dimensiunea afacerii, cifra de afaceri, câte tranzacții intermediază anual, cum s-a dezvoltat afacerea de-a lungul anilor. Toate acestea sunt informații pe care agențiile imobiliare serioase le furnizează prin intermediul presei, în interviuri, comunicate de presă sau în intervenții pe diferite portaluri online sau canale TV.
Deși sunt cifre din zona de business, tu vei putea vedea cât de serioasă este agenția respectivă și cum a evoluat de-a lungul timpului numărul de clienți care au apelat la serviciile ei, dar și alte informații despre companie, implicit despre agentul respectiv.
• Află dacă agentul are expertiză pe tipul de proprietate pe care o vinzi
Intră pe site-ul agentului/agenției și verifică dacă mai are listate proprietăți asemănătoare cu cea pe care dorești să o vinzi, dar și dacă are chiar un departament dedicat tranzacționării acestui tip de imobil.
Dacă agentul are deja un istoric în intermedieri de acest tip, cu siguranță lucrurile vor decurge foarte bine, iar potențialii clienți o au deja în vedere.